26

07.2011

10:39

Naiste jalgpalli MM-finaalturniir püstitas rekordeid

Saksamaal toimunud naiste jalgpalli maailmameistrivõistluse televaatajaskond ületas mitmed senised rekordid, populaarseimaks ülekandeks osutus oodatult finaalkohtumine Jaapani ja Ameerika Ühendriikide vahel.

Vastkroonitud Jaapani võidumängu vaatas tõusva päikese maal keskmiselt 10,4 miljonit inimest. Penaltiteni läinud kohtumise otsustavatel hetkedel oli televiisori ette naelutatud ligi 15 miljonit jaapanlast. Jaapani naiste jalgpalli telerekord sündis hoolimata sellest, et ajavahe tõttu Saksamaaga algas teleülekanne Jaapanis esmaspäeva varahommikul.

Uus rekord ületas ligi kolmekordselt eelneva tipptulemuse, mis pärines Jaapani naiskonna poolfinaalkohtumisest Rootsiga.

Rekordile annab väärtust juurde ka fakt, et 2010. aasta meeste jalgpalli maailmameistrivõistluste finaalkohtumist Hollandi ja Hispaania vahel vaatas Jaapanis poole vähem inimesi.

Ameerika Ühendriikides vaatas finaalkohtumist 14,1 miljonit inimest. Närvesööva penaltiseeria ajal oli televaatajaid USA-s 21,1 miljonit. ESPNi andmetel on tegemist rekordilise telepublikuga ühe jalgpallikohtumise ajal Ameerika Ühendriikides.

Korraldajamaa Saksamaa naiskonna kolme alagrupikohtumist ja veerandfinaali jälgis kodus televiisori vahendusel üle 14 miljoni inimese mängu kohta. Saksamaa allajäämist tulevastele maailmameistritele jaapanlannadele vaatas kodus üle 17 miljoni sakslase – see on ligi neljandik Saksamaa elanikkonnast.  

Neljanda koha saanud Prantsusmaa naiskonna poolfinaalkohumist ameeriklannade vastu vaatas tipphetkel Prantsusmaal üle 3,3 miljoni inimese. Selle kohtumise teleauditoorium ületas ligi kahekordselt eelmise naiste jalgpalli televaatajate rekordi. 

Peatoetaja

  • LHV

Suurtoetajad

  • Nike
  • A. Le Coq
  • Coolbet
  • Rimi

Toetajad

  • ABC Motors
  • Ramirent
  • FIFAA
  • Taisto
  • MyFitness
  • Krausberg
  • Spordihooldus
  • Eskaro
  • Corny
  • Ferroline Group
  • Euronics
  • Sportland

Turvapartner

  • ProSecurity Partner

Meediapartnerid

  • ERR
  • Õhtuleht
  • Soccernet
  • JALKA
  • MIND Media

Partnerid

  • UEFA
  • FIFA
  • Kultuuriministeerium
  • Tallinn
  • EOK
  • Integratsioon

Sotsiaalpartnerid

  • SPIN
  • SOS Lasteküla