13

07.2011

12:48

Mullust jalgpalli MM-finaalturniiri jälgis iga teine inimene

2010. aasta jalgpalli maailmameistrivõistluste finaalturniiri mänge vaatas oma kodus teleekraanilt rekordilised 3,2 miljardit inimest, mis moodustab 46,4% kogu planeet Maa elanikkonnast.

Lõuna-Aafrika Vabariigist toodetud otsepilti näidati kõikides maailma riikides ning isegi Antarktikas ja Arktikas. Koduseid televaatajaid, kes jälgisid MM-finaalturniiri rohkem kui ühe minuti, kogunes 3,2 miljardit ehk 46,4%  Maa elanikkonnast. Võrreldes 2006. aastal Saksamaal toimunud jalgpalli maailmameistrivõistlusega tõusis televaatajate protsent kaheksa pügala võrra.

Televaatajaid, kes jälgisid jalgpalli suursündmust järjepidevalt vähemalt 20 minutit, kogunes 2,2 miljardit, mis on kolm protsenti rohkem kui 2006. aastal, selgus FIFA tellimusel valminud KantarSpordi uuringust.

Jalgpalli MM-i finaali Hispaania ja Hollandi vahel jälgis oma kodus vähemalt 20 minutit järjest 619,7 miljonit inimest ning neid, kes vaatasid vähemalt ühe minuti, oli kokku 909,6 miljonit. Kui sellele arvule lisada inimesed, kes finaali jälgisid pubides, baarides, restoranides, hotellides, FIFA fännifestivalil ja linnaväljakutel, saame kokku, et maailma populaarseima spordiala tippsündmuse kulminatsiooni jälgis kokku ümmarguselt miljard inimest üle kogu maailma.

Jalgpalli maailmameistrivõistluste ülekanded lõid vaatajaterekordeid ka korraldajariigis ning Saksamaal. Lõuna-Aafrika Vabariigis jälgis oma rahvuskoondise teist alagrupikohtumist Uruguay vastu otsepildis rekordilised 10,15 miljonit inimest (20,6% riigi elanikkonnast) ning Saksamaa poolfinaalmängu Hispaania vastu jälgis Saksamaal rohkem kui 31 miljonit spordisõpra (37,9% riigi elanikkonnast). 

Pildil MM-finaalturniiri parim mängija Diego Forlan koos koondisekaaslastega A. Le Coq Arenal. Foto: Raimond Raadik

Peatoetaja

  • LHV

Suurtoetajad

  • Nike
  • A. Le Coq
  • Coolbet
  • Rimi

Toetajad

  • ABC Motors
  • Ramirent
  • FIFAA
  • Taisto
  • MyFitness
  • Krausberg
  • Spordihooldus
  • Eskaro
  • Corny
  • Ferroline Group
  • Euronics
  • Sportland

Turvapartner

  • ProSecurity Partner

Meediapartnerid

  • ERR
  • Õhtuleht
  • Soccernet
  • JALKA
  • MIND Media

Partnerid

  • UEFA
  • FIFA
  • Kultuuriministeerium
  • Tallinn
  • EOK
  • Integratsioon

Sotsiaalpartnerid

  • SPIN
  • SOS Lasteküla